Mała informacja !!

 Hej moi czytelnicy ! Chciałbym Was poinformować, że przeniosłem bloga na inną witrynę z powodów estetycznych jak i z powodu łatwiejszego blogowania (według) mnie. Umożliwia mi wykonannie bloga na takim poziomie jaki bym chciał uzyskać. LINK: https://dietoznawca.wordpress.com  Zapraszam Was tam serdecznie !!!

Ideał Żywieniowy !!


 Wpisując w przeglądarkę hasło „ Idealna Dieta” zauważyłem, że najczęściej, większość znalezionych stron dotyczy idealnych diet na odchudzanie.
  Czy was kiedykolwiek zastanawiało, czy taka idealna dieta na redukcję masy ciała istnieje ?
 Gdybym ja zapytał się Ciebie jaki jest idealny człowiek? Co mi odpowiesz?

  W internecie można napisać wszystko bo każda treść zostanie przyjęta. Lecz czy we wszystko co tam przeczytamy warto wierzyć?
 Jasne, że nie!
 Wydaje się to takie proste, a z swojego doświadczenia zauważyłem, że większość osób ufa wszystkim treścią przeczytanym w internecie.

  Lubię wchodzić w dyskusję z takimi podopiecznymi,ponieważ można się dowiedzieć jakie głupoty ludzie wypisują w internecie. Ale nie można za wszystko winić osób piszących, ale winne również są osoby, czytające, te "bazgroły" i za to, że w to wierzą! Czytanie czytaniem a wiara, w jakąś ideę to wiara. Niestety w tych czasach jest duży popyt na bycie fit.
 Dlatego można bardzo zamieszać ludziom w głowie, nawet pisząc jakieś głupoty typu: "Słodząc herbatę i kawę 6 łyżeczkami cukru - SCHUDNIEMY!!".
  


 Nie będąc jeszcze dietetykiem, również wierzyłem praktycznie we wszystko co pisali „niby” żywieniowcy na temat odchudzania czy żywienia. Korzystałem bez wiedzy z gotowych porad żywieniowych czy różnego rodzaju diet. Co spowodowało efekt jojo czy spowolnienie metaboliczne.
 Dlatego chcę Was uświadomić. Musimy nauczyć się selekcji tekstu. Co jest istotnym i prawdziwym tekstem, który pomoże nam zmienić swoją dotychczasową dietę, a pomiędzy tekstami, które nam tylko zaszkodzą.

 Dieta może być dobrze dobrana pod dany organizm, ale to nie stawia jej w świetle ideału żywieniowego.
 Stosowanie gotowych diet z internetu, czy z innych źródeł, które uważane są za idealne dla każdego, to jakieś bujdy !!
 Po pierwsze każdy organizm jest inny, to że wszyscy jesteśmy Homosapiens nie oznacza, że nasza PPM(podstawowa przemiana materii) czy CPM(całkowita przemiana materii) są identyczne. Również każdy organizm reaguje inaczej na przyswojenie składników odżywczych itp.
Jeśli naprawdę chcesz zmienić swój dotychczasowy jadłospis na bardziej zdrowy. Szukaj w źródłach, które są dużo bardziej rzetelne, jak książki żywieniowe. Albo po prostu porozmawiaj z dietetykiem bądź żywieniowcem.


Pamiętajcie nie niszczcie swojego organizmu, stosując gotowe diety z internetu !!

 Możecie zarzucić mi, szykanowanie gotowych diet. Ale jest to spowodowane moim poglądem na ich temat. Oczywiście owe diety stworzyli bardziej doświadczeni dietetycy ode mnie, którzy są obeznani w żywieniu grupowym ludzi.
 Musimy to nazwać jasno, gotowe diety czy to dieta Duckana czy dieta Kopenhaska, to system żywienia stworzony do redukcji masy ciała. Ale nie został stworzony dla indywidualnej osoby, lecz dla większej ilości populacji, która będzie mogła zastosować dane żywienie i sprawdzić efekty. 


 Minusem gotowych diet, jest to iż podopiecznemu narzucają produkty. Bez możliwości wyboru, jak przy Tworzeniu diety indywidualnej dla naszego podopiecznego! 
 Musimy również, wziąć pod uwagę fakt, iż osoby które buraku doświadczenie w sprawdzeniu czy dana dieta jest odpowiednia. Miały podobne parametry „żywieniowe” .. 
 Po tego typu dietach, minimalnie bądź wręcz wcale dopasowanych do naszej osoby, występuje efekt jojo jak i rozregulowanie metabolizmu. 
 Im bardziej zniszczymy sobie system metaboliczny, tym w szybszy czasie przybierzemy dwa razy więcej masy niż zrzuciliby. A potem będzie nam trudniej to zredukować.  

 A ty korzystasz z gotowych diet znalezionych w internecie ?? 


Zdjęcie zostało pobrane z strony 

http://healthyperson.pl/suplementy-diety-w-treningu-sportowcow/




Komentarze

  1. Zgadzam się z Tym wpisem. Chociaż niestety wielu ludzi nadal wierzy, w ową teorię, że idealna dieta istnieje dla każdego taka sama.
    A niektórzy pseudo dietetycy potrafią to wykorzystać i nieświadomych ludzi zmanipulować. A później występują efekty jojo albo co gorsze jakieś choroby związane z przewodem pokarmowym i metabolicznym. Wiem, bo sama miałam taką sytuację.
    Poszłam niby do dietetyka. Poleconego przez znajomą. Nie powiem, że nie schudłam. ale po zakończonej "kuracji" redukcji tkanki tłuszczowej. Przytyłam :( i to jeszcze raz tyle ile schudłam. Udałam więc się do tego Pana. A on machnął tylko ręką i stwierdził, że to moja wina. Bo się nie stosowałam do jego zaleceń !! Kpiny (żadnych zaleceń nie było !)
    Zaproponował, że może mi ułożyć znów dietę. Ale podziękowałam i poszukałam sobie naprawdę dobrego specjalistę ! Także, naprawdę szukajcie dobrych osób, którym zależy nie tylko na kasie i na waszym zdrowiu !

    Blog zapowiada się Ciekawy na pewno jeszcze tu wpadnę !

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Zupa Habeo,

Zielona Herbata - Napój na odchudzanie !

Walentynkowy Szał