Mała informacja !!

 Hej moi czytelnicy ! Chciałbym Was poinformować, że przeniosłem bloga na inną witrynę z powodów estetycznych jak i z powodu łatwiejszego blogowania (według) mnie. Umożliwia mi wykonannie bloga na takim poziomie jaki bym chciał uzyskać. LINK: https://dietoznawca.wordpress.com  Zapraszam Was tam serdecznie !!!

Pizza Owsiano-Orkiszowa


  Tak jak obiecałem Wam, na instagramie wrzucam przepis na pizzę, której spód był wykonany z mąki owsiano-orkiszowej.
 Jak pewnie wiecie, wczoraj był światowy dzień pizzy(09.02.2019 r.), pomyślałem, jak mogłyby go świętować osoby, które są na diecie redukcyjnej. Bez wyrzutów sumienia. Dlatego wpadłem na pomysł, aby spód pizzy wykonać z mąki owsianej i orkiszowej.


   Mąkę owsianą, bądź orkiszową możemy kupić, ale również możemy wykonać ją sami. Wydaje mi się, że zrobienie własnej mąki wychodzi taniej niż zakupienie gotowca z supermarketu.
 Do przygotowania mąki owsianej czy orkiszowej, potrzebujemy zwykłych płatków. Które później zmielimy za pomocą blendera.

 Do naszej pizzy będziemy potrzebowali: 


  •  Mąka owsiana 50 g 
  • Mąka orkiszowa 30 g 
  • Mąka pszenna 20 g 
  • Jajko kurze 1 szt. 
  • Drożdże suszone 2 łyżeczki - można użyć świeżych  
  • Czosnek 2 ząbki
  • Ulubiona wędlina
  • Ser mozzarella 
  • Pomidor 4 szt
  • Ulubione przyprawy 
  • Ulubione dodatki 
 Sposób przygotowania: 
  1. Mąkę pszenną, orkiszową oraz owsianą przesiewamy przez sitko. Gdy całą mąkę przesiejemy dodajemy do nich drożdże i zalewamy odrobiną ciepłej wody, aby pobudzić nasze drożdże do działania. Na sam koniec wbijamy jajko, które wcześniej należy wyciągnąć z lodówki aby miało temp. pokojową.
     Ciasto Odstawiamy w ciepłe miejsce do wyrośnięcia.
  2. Pomidory, sparz. Gdy już to zrobisz obierz je z skórki i pokrój w kostkę. Do rondelka wlej trochę wody i zagotuj ją. Do wrzątku wrzuć pokrojone w kostkę pomidory, oraz przeciśnięty przez praskę czosnek. Dodaj suszone oregano oraz bazylię. Sos zredukuj tak, aby nie z  płynął z naszej pizzy. 
  3. Resztę składników pokrójmy w kostkę (nasze dodatki). 
  4. Piekarnik nastawmy na najwyższa temp. 250 stopni. 
  5. Kiedy nasze ciasto wyrośnie, wyłóżmy je na blachę i formujmy z niego placek. Włóż go do piekarnika na 5-10 minut. 
  6. Po tym czasie wyciągamy nasze ciasto, smarujemy je sosem i układamy na nim nasze dodatki. Włóż z powrotem do piekarnika na ok. 20-30 min i wyciągnij aż ser i spód pizzy będą złociste. 
   Możesz podać pizzę z sosem czosnkowym. Zrobionym z jogurty naturalnego i czosnku bądź udekorować pizzę musem z buraka, jak zrobiłem to ja ! 

 Zapraszam Was na instagrama gdzie częściej pojawiają się przepisy ! 

   Całe danie zawiera ok.: 686 kcal, w tym; 
35,9 białka, 19 tłuszczu, 93,5 g węglowodanów !! 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zupa Habeo,

Zielona Herbata - Napój na odchudzanie !

Walentynkowy Szał